• Advertisement
International Motors Group
MIT MOTORS

Piulite roti se strang in mers.

Discutii diverse valabile pentru toate masinile
Forum rules
Prin folosirea acestui forum, acceptati regulamentul

Piulite roti se strang in mers.

Postby Moni » 09 Jun 2013, 09:51

Buna ziua,
Mit sau realitate? Piulitele rotilor se strang in mers?
Scopul topicului este legat de problemele despre care am tot citit pe net cu privire la sectionarea /forfecarea unor prezoane sau buloane de roata stranse necorespunzator, de obicei la vulcanizari cu ajutorul pneumaticelor. Dar, din experienta am vazut ca si in service se procedeaza la fel, desi se spune ca ar trebui folosita cheia manuala dinamometrica. Mai mult, se vorbeste ca modele precum Hyundai, Kia, Fiat ar avea o slabiciune pe partea acestor prezoane. Cel putin asta este parerea vulcanizatorilor. Am auzit pareri (convinse) ca piulitele se strang in mers. Mie mi se pare putin credibil. Cum sa se stranga in mers? Ce parere aveti?
User avatar
Moni
 
Posts: 20
Joined: 08 Jun 2013, 22:14
Location: Constanta
Model: Rio
Motorizare: 1,4

Re: Piulite roti se strang in mers.

Postby Stefan47 » 10 Jun 2013, 08:10

Am auzit si eu de acest 'mit', o fi realitate?...nu stiu, dar din proprie experienta as zice 'busted', am patit doar sa mi se desfaca, dar de strans..niciodata :)

Pneumaticele sunt foarte bune la o presiune scazuta, dar nu toti le folosesc cum ar trebui...si am auzit cativa colegi cu Kia care s-au plans ca li s-a rupt un prezon sau chiar piulita...
Proud Owner of Kia Cee'd 1.4 16V ~120 HP, BEST, So RED....B-999-CRZ--> ODO +47.000 km

POZE >>> http://picasaweb.google.com/doncrzy
User avatar
Stefan47
 
Posts: 528
Joined: 10 Nov 2008, 23:30
Location: Bucuresti
Model: Ceed HB
Motorizare: 1.4

Advertisement

Re: Piulite roti se strang in mers.

Postby Akbhar » 10 Jun 2013, 10:07

Nu exista nici un motiv pentru care piulitele s-ar strange in mers.

Producatorul recomanda un anumit cuplu de strangere pentru prezoane, pentru a nu le deforma si a nu introduce in ele tensiuni suplimentare. La un soc (gen intrat intr-o groapa), prezonul e fortat si mai mult si se reteaza. Ceea ce nu e deloc placut.

Ciocanele pneumatice trebuie folosite doar la desfacerea piulitelor si la infiltetarea lor partiala. Inceperea infiletarii se face manual 2-3 rotiri pentru a evita incalacarea filetului si strangerea finala se face la cuplu cu cheia dinamometrica. In nici un caz nu se face apasand cu piciorul pe cheie sau cu pistolul.

Maimutele de la vulcanizare dau ciocanele pneumatice la putere maxima ca sa desfaca piulitele si apoi le folosesc si la strangere. Ceea ce e gresit. Pe multi daca ii intrebi nici nu stiu cum arata cheia aia.

PS: Pana acum un singur service auto am vazut ca a folosit cheia dinamometrica la strangere, nici macar in reprezenetanta nu au facut asta.
Kompass Blue ODO: 95.000km+
Arogant, partinitor, intolerant.
User avatar
Akbhar
Moderator global
 
Posts: 3390
Joined: 10 Nov 2008, 21:28
Location: Bucuresti/Ploiesti
Model: Ceed HB
Motorizare: 1.4 GSL

Advertisement

Re: Piulite roti se strang in mers.

Postby Moni » 10 Jun 2013, 12:26

Stefan47 wrote: ...si am auzit cativa colegi cu Kia care s-au plans ca li s-a rupt un prezon sau chiar piulita...

Cand s-au rupt, la strangere sau la desfacere ?

Akbhar wrote:Nu exista nici un motiv pentru care piulitele s-ar strange in mers.

Asa consider si eu ! Dar curios, de unde naiba s-or isca legendele astea ? Poate pentru a-si acoperi doreii prostiile facute ?

Akbhar wrote:Nu exista nici un motiv pentru care piulitele s-ar strange in mers.
PS: Pana acum un singur service auto am vazut ca a folosit cheia dinamometrica la strangere, nici macar in reprezenetanta nu au facut asta.

Asa am vazut si eu ca se procedeaza. In cazul asta ce e de facut ? Ne cumparam cheie dinamo si umblam cu ea dupa noi ?

Am de facut un drum mai lunguiet si ma streseaza tare treaba asta, mai ales dupa cate am citit ca s-au intamplat (destul de des si la mai multe marci, nu neaparat Kia, ...cica si Fordul are slabiciuni pe partea asta si Fiat, Logan, etc).
O sa ma duc la service sa le desfac, examinez si sa le strang cu cheia dinamo. Pasarele poate, dar ...nu pot sa dorm!
Si inca o parere va cer, este vreo problema daca prezoanele se sterg (nu din belsug) cu ulei?
User avatar
Moni
 
Posts: 20
Joined: 08 Jun 2013, 22:14
Location: Constanta
Model: Rio
Motorizare: 1,4

Advertisement

Re: Piulite roti se strang in mers.

Postby Akbhar » 10 Jun 2013, 13:11

Nu se recomanda ungerea lor, nici macar stergerea pe exterior. In felul asta se pot desface, plus ca se fixeaza mizerie pe ele. Componentele sunt proiectate sa fie expuse elementelor naturale, oxidarea care apare e doar superficiala.

Investitia intr-o cheie dinamometrica nu prea renteaza, cred ca mai ok e sa folosesti doar serviciile unei vulcanizari care o foloseste.
Kompass Blue ODO: 95.000km+
Arogant, partinitor, intolerant.
User avatar
Akbhar
Moderator global
 
Posts: 3390
Joined: 10 Nov 2008, 21:28
Location: Bucuresti/Ploiesti
Model: Ceed HB
Motorizare: 1.4 GSL

Advertisement

Re: Piulite roti se strang in mers.

Postby Moni » 10 Jun 2013, 17:11

Am fost acum la service, am demontat, examinat. Demontat cu pistolul pneumatic, la treapta 3-4, deci erau stranse nu gluma! Nu le-asi fi desfacut cu cheia din dotare in drum. Filetele pareau a fi in ordine, neintinse iar piulitele se puteau infileta usor cu mana pana la capat. NU le-am uns cu nimic, desigur. Montat la loc, apropiat cu mana si cheia, lasat masina jos si stranse apoi la maxim cu cheia cu brat scurt 40-45cm cat a permis. Mi-am mai revenit un pic, sunt multumit pana acum! Din ce am discutat la service se pare ca situatii de rupere prezon au fost mai ales la desfacere si de obicei nu la Kia Rio :) Ok. Bafta !


P.S. Pistoalele astea pneumatice obisnuite au cam 4 trepte. Stie cineva ce cuplu de strangere au pe respectivele trepte ?
User avatar
Moni
 
Posts: 20
Joined: 08 Jun 2013, 22:14
Location: Constanta
Model: Rio
Motorizare: 1,4

Advertisement

Re: Piulite roti se strang in mers.

Postby Akbhar » 10 Jun 2013, 21:02

Cam 750Nm maxim (in general peste 550).

Ca idee, cuplul de strangere recomandat e de 100Nm - http://www.puretyre.co.uk/tyre-informat ... kia-tyres/
Kompass Blue ODO: 95.000km+
Arogant, partinitor, intolerant.
User avatar
Akbhar
Moderator global
 
Posts: 3390
Joined: 10 Nov 2008, 21:28
Location: Bucuresti/Ploiesti
Model: Ceed HB
Motorizare: 1.4 GSL

Advertisement

Re: Piulite roti se strang in mers.

Postby Moni » 10 Jun 2013, 21:40

Hmmm ... :shock: jale, jale nu gluma !
Jale cu meseria, jale cu practica, jale cu ignoranta lor si a noastra.
Cred ca nici draq nu strange la 100 Nm, baga pistolul si ii da 150-200 Nm cel putin daca nu mai mult.
Si daca se intinde filetul cica e prost materialul de prezon sau piulita.
Singurul motiv pentru care nu se intampla nenorociri mai des, este ca materialul prezonului este bun si rezista.

Dar ce ma uimeste cel mai tare este faptul ca acest fenomen este tolerat (fie ignoranta, fie prostie, fie neinformare) la nivel general cu mare usurinta de catre toata lumea. Un trist adevar. No comment!
Bafta si km multi !
User avatar
Moni
 
Posts: 20
Joined: 08 Jun 2013, 22:14
Location: Constanta
Model: Rio
Motorizare: 1,4

Advertisement

Postby House-Max » 12 Jan 2014, 22:00

Wow... Nu stiam ca se folisesc cupluri de strangere si de 5 ori mai mari decat permise.... Legat de strangerea in mers... Ma indoiesc...

Sent from my HTC One using Tapatalk
User avatar
House-Max
 
Posts: 82
Joined: 14 Oct 2013, 11:57
Location: Bucuresti
Model: Ceed HB
Motorizare: 1.4 benzina

Advertisement


Return to Diverse

 


  • { RELATED_TOPICS }
    Replies
    Views
    Last post

Who is online

Users browsing this forum: CommonCrawl [Bot], Yandex [Bot] and 6 guests

  • Advertisement